KEN PARK

KEN PARK του Lary Klark (2002)

Μιά πολύ τολμηρή  και δυνατή ταινία από τον Lary Klark.
πρωταγωνιστές: Τζέιμς Μπάλαρντ, Στίβεν Τζάσο, Τζέιμς Ράνσον, Τίφανι Λάιμος, Μάιβι Κουίνλαν.

Εσύ δε χαίρεσαι που δε σ᾿ έριξε η μητέρα σου;
Εσύ δε χαίρεσαι που δε σ᾿ έριξε η μητέρα σου;
Μάιβι Κουίνλαν
Μάιβι Κουίνλαν
Τυχερός ο πιτσιρικάς.
Τυχερός ο πιτσιρικάς.
Ο πατέρας πατάει (σπάει)  το σκέιμπορντ, και μαζί πατάει και το γιο του.
Ο πατέρας πατάει (σπάει) το σκέιμπορντ, και μαζί πατάει και το γιο του.
Ο πατέρας που αποκαλεί το γυιο του "αδελφή", ζητά καταφύγιο στην αγκαλιά του.
Ο πατέρας που αποκαλεί το γυιο του "αδελφή", ζητά καταφύγιο στην αγκαλιά του.
Χωρίς σχόλια...
Χωρίς σχόλια...
Ο Τέιτ διηγείται το φόνο του παπού και της γιαγιάς.
Ο Τέιτ διηγείται το φόνο του παπού και της γιαγιάς.
Άστραψε και βρόντηξε. Ο θρησκόληπτος, μπροστά στο δεμένο εραστή της βιτσιόζας κόρης του.
Άστραψε και βρόντηξε. Ο θρησκόληπτος, μπροστά στο δεμένο εραστή της βιτσιόζας κόρης του.
Ο θρησκόληπτος πατέρας "κατηχεί" την κόρη του για τον όφη της αμαρτίας.
Ο θρησκόληπτος πατέρας "κατηχεί" την κόρη του για τον όφη της αμαρτίας.
πάστορας, πατέρας και νυμφευόμενος....
πάστορας, πατέρας και νυμφευόμενος....
Η κόρη γράφει την κατήχηση του πατέρα νούμερο στο......
Η κόρη γράφει την κατήχηση του πατέρα νούμερο στο......

Μια πολύ δυνατή ταινία με εφήβους που κινείται "στην άκρη της νύχτας" και αποτελείται από τέσσερεις και μισή ιστορίες, μία για κάθε ήρωα. Υπάρχει και μια σκηνή με τρεις από  αυτούς, η παρτούζα του τέλους, συμβολική, όπου η ζωή καταπίνει τις θρησκευτικές ανοησίες του υπερσυντηρικού πατέρα  προς την κόρη του. 

Η μισή ιστορία ανήκει στον KEN PARK, ενός "σκεικμπορντά", που σε ένα πάρκο ετοιμάζει την κάμερα και μαγνητοσκοπεί την αυτοκτονία του. Η εξήγηση μας δίδεται στο τέλος της ταινίας, αυτοκτονεί επειδή άφησε έγκυο τη φίλη του, και η κοπέλλα του, τού λέει ότι δε θέλω να γίνω φόνισσα μωρών. Μια αυτοκτονία μες τη καλή χαρά! "Πταίσμα" μπροστά στα όσα συμβαίνουν στην ταινία.

ΣΟΝ (Τζέιμς Μπάλαρντ) : Ένας από τους πιτσιρικάδες. Αίσθημα υπεροχής, ζητεί με βία από το μικρότερο αδελφό του να του επιβεβαιώσει την κυριαρχία του. Έχει ερωτική σχέση με τη Ρόντα (εκπληκτική ομορφιά-Μάιβι Κουίνλαν), και με την κόρη της, συμμαθήτρια του συγχρόνως . (Η ερωτική τους συνεύρεση είναι καταπληκτική, από τις πιο αισθησιακές και τολμηρές του κινηματογράφου), την ίδια στιγμή που το μικρό κοριτσάκι της βλέπει τσόντα στην τηλεόραση), συγχρόνως  Διάλογοι: Αν κάνει καλύτερο σεξ η μάνα ή η κόρη, ποιος την έχει πιο μεγάλη αυτός ή ο άντρας της ο Μπόμπ. Και χιούμορ από το σκηνοθέτη, όταν σ᾿ ένα γεύμα της οικογένειας του Μπόμπ, όπου είναι προσκαλεσμένος και ο Σον σαν συμμαθητής της κόρης, ο Μπόμπ (με τη γυναίκα και τη κόρη τα έχει ο Σον)  παροτρύνει το Σον να φάει για να βγάλει τρίχες και να γίνει άντρας. Ή μήπως η πικρή αυτογνωσία του προδομένου;














ΚΛΟΝΤ (Στίβεν Τζάσο)

άλλος σκεικμπορντάς ρέπει προς τα ναρκωτικά, με πατέρα άξεστο, συντηρητικό, βίαιο, πιότουλα, και τεμπέλη. Κατηγορεί το γυιό του, για "αδελφή" και σε ένα πολύ βίαιο επεισόδιο του σπάει το σκέιτ, με βρισιές και fuck εκατέρωθεν. Όμως ένα βράδυ ο πατέρας γυρίζοντας μεθυσμένος, χαιδεύει ερωτικά το γυιό του που κοιμάται και προχωρεί..., και όταν αυτός ξυπνά, τον πιάνει αμόκ βρίζει και  κτυπά τον πατέρα του βίαια. Περίφημη ατάκα από τον πατέρα «κανείς δε μ᾿ αγαπάει».






ΤΕΪΤ (Τζέιμς Ράνσον) : Ο "ψυχανώμαλος" από τους πιτσιρικάδες, με ακραία συμπεριφορά μάλλον φρενοβλαβής. Απευθυνόμενος στη γιαγιά του που του προσφέρει φρούτα, «βγες έξω σκρόφα». Αυνανίζεται μπροστά στην τηλεόραση βλέποντας την Κουρνίκοβα σε αγώνα τένις,(ο σκηνοθέτης δείχνει πέρα για πέρα ζωντανά τον αυνανισμό) και τέλος σφάζει τον παππού του και την γιαγιά του, "διά ασήμαντον αφορμή": τον παππού του γιατί θεωρεί ότι τον κλέβει στο σκράμπλ, και του διηγείται ιστορίες πολέμου και την γιαγιά του γιατί την βρίσκει υπερπροστατευτική και "τον πνίγει" .





ΠΙΤΣΙΣ (Τίφανι Λάιμος) : Μα έφηβη, με ένα πατέρα (Τζούλιο Όσκαρ Μετσόζο) υπερσυντηρητικό, παρανοικά θρησκευόμενο, δήθεν αφιερωμένο στη μνήμη της νεκρής συζύγου του, που ανατρέφει την κόρη του με τσιτάτα από την παλαιά διαθήκη περί παρθενίας και άλλων, τα οποία μάλλον η κόρη του δηλαδή η ίδια η ζωή τα γράφει "στα παλαιότερα των υποδημάτων¨. Βιτσιόζα αυτή, κάνει έρωτα με το φίλο της τον Κέρτις αφού του δέσει τα χέρια στο κρεβάτι, και όταν ο πατέρας της τους βρίσκει έτσι γυρίζοντας από το νεκροταφείο, γίνεται "το έλα να δείς". Μετά ο πατέρας αρχίζει το παραλήρημα διαβάζοντας μπούρδες της παλαιάς διαθήκης,«είναι όφις ο Κέρτις που έρπεται πάνω στο ακόλαστο κορμί σου; Έπεσεν η Βαβυλών η μεγάλη, είδα το θηρίο να κατατρώγει την πόρνη» Στη συνέχεια πάστορας συγχρόνως και πατέρας και νυμφευόμενος, νυμφεύται την κόρη του συμβολικά ή κυριολεχτικά, με όλο το τυπικό αιώνιας πίστης και αφοσίωσης, απέναντι σε ένα σεντετριμμένο και απεγνωσμένο πλάσμα.






Το έργο τελειώνει με ένα ερωτικό κρεσέντο από τον Σον, τον Κλόντ και την Πίτσις
( κρίμα ο γάμος, κρίμα το θρησκευτικό παραλήρημα του μπαμπά και νυν συζύγου, κρίμα οι όρκοι της  αιώνιας πίστης).